Kontakt: 669 221 221

ABC Squasha

Oto podstawowy zbiór zasad:

Mecz zaczyna się od losowania serwu. Odbywa się to poprzez kręcenie rakietą - jeden z graczy wybiera którą stroną rakieta upadnie na podłogę (stronę widać po logo znajdującym się na końcu rakiety). Osoba która wygrała losowanie wybiera z którego pola serwisowego chce rozpocząć. Gracz zmienia pole serwisowe po każdym zdobytym punkcie aż do momentu utraty serwu. Wtedy przeciwnik wybiera stronę z której chce zacząć i sytuacja się powtarza.

  • Aby serw był prawidłowy muszą zostać spełnione następujące warunki:
  • serwujący musi mieć przynajmniej jedną nogę w polu serwisowym
  • piłka musi uderzyć jako pierwszą w ścianę przednią nad linią serwisową a pod liniami autowym (pamiętajcie - czerwone linie traktowane są jako aut!)
  • piłka wyląduje na ćwiartce kortu przeciwnika
  • Odbierający serw może stać w dowolnym miejscu pod warunkiem, że swoim ustawieniem nie przeszkadza serwującemu. Dozwolone jest zagranie piłki z powierza (tzw. „volley”) zanim ta odbije się od parkietu.
  • Podczas gry piłka może uderzyć w dowolną liczbę ścian. Jedyny warunek - musi uderzyć w przednią ścianę zanim upadnie na podłogę.
  • Punkt można stracić jeżeli:
  • piłka odbije się 2 razy o podłogę zanim zostanie uderzona
  • piłka przekroczy dowolną linię autową
  • poprzez swoje ustawienie na korcie uniemożliwisz odbicie przeciwnikowi już przygotowanemu do uderzenia (tzw. „stroke” o czym przeczytacie dalej)

Gra toczy się do 11 punktów. Każda akcja niezależnie od tego kto serwował kończy się zdobyciem punktu przez jednego z graczy. Tak więc jeżeli przy serwie zagrasz piłkę autową Twój przeciwnik otrzymuje punkt i przejmuje serwis.

Profesjonalne mecze toczą się maksymalnie do 5 setów (czyli tzw. "best of five"). Przy remisie 10-10 gra się do 2 punktów przewagi.

 Przeszkadzanie na korcie

Jeżeli uważasz, że podczas gry nastąpiło przeszkadzanie zawsze możesz zgłosić tzw. LET`a (i tylko LET`a). Robi się to poprzez podniesienie ręki i słowa "LET please".

Zazwyczaj jeżeli przeciwnik przeszkadza Ci w dojściu do piłki gra się LET`a (czyli powtarza akcję). Również gdy uważasz, że zagrywając piłkę możesz zrobić krzywdę przeciwnikowi zgłoś LET`a i wstrzymaj uderzenie. Bezpieczeństwo na korcie jest najważniejsze!

Jeżeli przeciwnik przeszkadza w bezpośrednim uderzeniu piłki ma miejsce tzw. "STROKE". Stroke polega na automatycznym przyznaniu punktu.

Jak zwykle w interpretacji LET`ów i STROK`ów jest wiele obszarów spornych - kontrowersje na tym tle występują bardzo często nawet (a może zwłaszcza?) na profesjonalnych turniejach.

Na koniec uproszczona zasady dla 2 sytuacji:

  • Przeszkadzanie dalej niż 1m od piłki:
  • mógł do niej dojść? --> LET
  • nie mógł --> NO LET
  • Przeszkadzanie bliżej niż 1m od piłki:
  • mógł ją uderzyć --> STROKE
  • nie mógł --> LET
 
 

O nas...

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom najmłodszych graczy chcielibyśmy zaproponować wyjątkowy program nauki squasha, który łączy w sobie  elementy zabawy, wysiłku fizycznego oraz rozwoju podstawowych cech motorycznych

Mapa

GODZINY OTWARCIA

PONIEDZIAŁEK
8:00 - 23:00
WTOREK
8:00 - 23:00
ŚRODA
8:00 - 23:00
CZWARTEK
8:00 - 23:00
PIĄTEK
8:00 - 23:00
SOBOTA
9:00 - 18:00
NIEDZIELA
9:00 - 18:00

Newsletter